31 January 2016

1 tahun 1 hari

Assalamualaikum !

Genap 1 tahun 1 hari hari ni aku jadi home manager.

Tak sangka sebenarnya. Aku bertahan setahunnn woooo ! Kalau ikutkan, banyak kali kott aku dok sebut, aku boring dok rumah. Aku bosan tak pegang duit sendiri. Tapu tu lah.. kita ja mampu merancang. Allah yang tentukan...

Dalam tempoh setahun ni, ingat tak de ke aku g interview? Adee... tapi tak menepati ciri-ciri yang Mie nak. So, dok je la kat rumah.

Susah nak dapat keja yang 5 hari seminggu. Cuti jumaat sabtu (kedah kan.. ) masuk keja pukul 8, balik pukul 5.. susahh.. susahh.. tapi aku percaya.. tu bukan rezeki aku lagi.. rezeki aku jadi Home Manager lagiii... heee

Bagi aku, sesiapa yang dok Langkawi ni, dapat keja macam aku cakap tadi memang beruntung.. sini aku tengok kebanyakan jawatan yang bukak mesti shift tak pon seminggu cuti 1 ari jek... so, bersyukurlah!!

Dalam masa 2 bulan kebelakangan ni, rutin aku berubah sikit. Ade la keja yang aku buat selain jadi home manager ni.

Aku jadi driver!

Driver?

Haah! Driver untuk adik aku. Aku la g amek g antar dia g keja. Memang saja aku offer diri masa aku ajak dia datang. Sebab apa. Atleast hari-hari aku keluar rumah la jugak. Kalau tak.. seminggu sekali tak pon dua kali. Tu pon sebab pegi pasar. Hehe!

Dah setahun aku tak keje, ingat aku tak rindu ke? Kadang-kadang rindu kawan-kawan, rindu melepak dihari Jumaat. Rindu pakai cecantik jugak! Hahaha! Walaupon dulu selebet je g keje. Tapi bila dah tak keja.. jadi rindu pulak nak pakai cecantik. Baju kurung aku yang aku tempah masa aku nak benti keja dulu ( sebab terpengaruh follow Liya g beli kain) pon tak berusik. Elok ja lagi. Kalau aku usik pon, sebab nak lipat jek. Hahah ! Macam mana tak berusik, aku nak pakai g mana oi! Takkan weekend aku g beli barang dapo, aku nak pakai baju kurung?? Hahaha! Memang dok dalam almari ja la... baju raya puasa aku pon sama. Sekali je aku pakai masa raya. Lepas tu tak berusik lansung! Masa tu aku terpikir, kalau aku keja.. mesti aku dah pakai semua tu. Tapi, kalau keja ada uniform.. tak berusik jugakkk.. haha!

Kalau shopping pon sama. Kadang nampak handbag lawa. Pastu aku akan menyedarkan diri aku. Aku nak pakai pegi mana woi! Kang beli, buat rosak dalam simpanan jek. Tak ke membazir? Sama kes la dengan baju kurung, jubah cecantik.. kalau beli, mesti aku pikir macam tu. Nak pakai pegi mana? So, sekarang aku shopping blous, jeans, tudung. Tu je la kalau nak shopping pon. Jubah baju kurung semua walaupon cantik. Aku sekadar tengok jek. Lepas tu blah.

Besar impak bila sorang pompuan tak keja. Bila keja.. kadang duit tu banyak habis nak melawa ja. Hahaha! Pompuan memang banyak pakai duit nak melawa. Sekarang aku dah 'nampak' secara detail. Haha! Dulu nampak tapi cam tak berapa detail.

Bagi aku, kalau ada sorang pompuan yang jenis bergaya bagai.. mesti banyak 'modal' yang dilaburkan. Tapi, kalau dia bergaya, dia pandai menyimpan. Aku saluteeee!

Bila sunyi, aku rindu jugak la dengan kawan-kawan dulu. Opkos la kan?

7 tahun kot??
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...