12 July 2013

3 Ramadhan

Dugaan untuk Ramadhan yang ke 3. Aku accident.  Sikit jek. Tapi dekat 1k gakss habis. Wuwuuu ! T_T Sorry Sayanggg....

Cerita dia macam ni..

pagi tu aku masuk opis lambat. Sebab aku ada hal. Aku rushing jugak masa tu sebab nak meeting pukul 10. Dekat-dekat pukul 10 tu.. dekat simpang depan Asset Keretapi tu.. aku tengah follow lori.lori tak besar sangat. Die nak belok ke kiri. Dan aku ke kanan. Die dah belok dah pon. Dann tetiba dia STOP!! Tapi pada masa yang sama.. aku dah amek side nak belok untuk ke sebelah kanan. BAMMM !! kene sebelah kiri. Tapi aku tak terus keluar. Sebab betul-betul tengah simpang. Aku bawak kete ke kanan. Berhenti kat tepi.. dan pemandu lori tu pon keluar. Dia cakap dia elak 1 keta kat depan yang break mengejut. Bila dia stop.. aku pulak yang kene... T_T

Tayar kereta aku sampai pecah lah.. aku tak tau aku langgar bahagian mana sampaikan tayar kereta boleh pecah. Lori tu memang 'bogel' dibahagian belakang. Pemandu lori tu nak tolong bukak kan tayar tu. Sebab aku tanye.. boleh ke aku nak bawak ke Miros. Parking kat sana. Kat sana lagi better dari aku parking kat situ yang betul-betul lepas simpang..

Aku telefon Dak Liya. Mintak tolong datang kat tempat aku. Tapi Shahril sampai dulu. Thanks wehh! Atleast aku tak takot sangat aku sensorang. Pompuan laks tuu.. pastu aku tepon Incit Somi. Memang menangis la aku masa tuu.. wuwuuu ! Pastu Incit Somi mintak datang amek dia. Aku ajak Liya tolong amek. Masa dalam kereta... Incit Somi marah jugak. Tapi dikontrol lagi sebab depan Liya. Liya senyummm je kat aku. HAHA !

Sampai kat tempat kejadian... aku mintak Liya balik je kat opis. Sebab aku tau dia banyak kerja.. Aku call Day. Day datang dengan Seli. Pastu buat muka kat aku..
"Tu laaa.. bawak laju sangatt... Macam aku tak tau ko bawak cane.. "
Arghhh ! Stress lak aku... hahahaha ! Dalam masa kitorang borak tu... Incit Somi sedang tukarkan tayar depan.. betul kan apa yang patot sebab nak bagi kete tu boleh bergerak ke bengkel. Masa tu Abang Syam & Hanif Rubc datang. Pastu tayar spare yang digunakan tu pulak angin kurang. Seli cakap pump kat Miros jek. So, Abang Syam tolong bukak kan palang kat parking basement tu.. isi angin kat bawah... pastu Seli bawak g bengkel kat Taman Kajang Mewah.
Masa dalam perjalanan ke Taman Kajang Mewah tu..

Aku cakap kat Incit Somi :
"SORRY sayang.. B tak sengaja. Tak kan b sengaja nak langgar.. sayang tak tanya pon b ok ke x... kira Alhamdulillah b tak apa-apa.. nape sayang kereta lebih dari sayang b... duit boleh cari kan.. "
"Yea - yea... " sambil pegang tangan aku. Pujuk la tuhhh ! Hahaha ! ;)

sampai kat Taman Kajang Sentral.. tokey bengkel tu pulak takde. Kena tunggu tokey tu datang.. Aku rasa dekat 1 jam jugak... haihh ! Menguji kesabaran! Dah la puasa!  Bila tokey tu datang.. tengok-tengok... die cakap sediakan dalam 1k. Esok boleh dapat. Aku... asa bersalahh sangatt.. tapi nak buat macam mana.. takkan aku sengaja nak langgar lori tu..  aku pon tau sayang duit.....

Lepas settle kat bengkel.. Seli siap offer suh guna kereta dia dulu. Macam tak caya ! Yea la.. Seli tu sayang gila kottt kereta dia.. ! Terharu aku.. Incit Somi cakap tak nak... tak nak susah kan Seli. Seli offer lagi.. esok dia datang amek kitorang untuk g bengkel tu amek kereta. Wahhh ! Terharu lagik.... pastu aku cakap lagi.. aku ada order makanan kat Yati. Seli teruss cakap.. nanti masa nak balik umah dia.. dia tolong amekkan dan antar kan kat umah. Wahhh ! Terharuu ! Dah alang-alang nak tolong hantar makanan.. aku mintak tolong Day antar kan sekali tupperware.. hihi !
Tapi teringat jugak perbualan aku dengan Day... 

"Nasib baik ada jugak duit waktu ni.. kalau takkk.. mane nak gagau.... "
"Aku kan ada..... " kata Day.. ecewahhh ! Asa nak nangisss...
Kat rumah...
Aku ingatkan Incit Somi nak sambung marah aku... rupanya TIDAK! sembang, buat lawak bodoh macam biasa... yea la.. aku paham kalau aku kena marah. Sebab Ramadhan ke 2 dia pon accident ! Tapi tak seteruk aku...

Lepas tu.. dapat la call dari Abah, Mama, Kak Long. Semua cakapp yang penting aku selamattt.. hehe !
Abah tau sebab aku post gambar kereta dalam whatsapp family aku. Saje la nak bagitau. Kak long dapat tau sebab Incit Somi plan nak pinjam kete Kak Long. Kak Long pulak bagitau Asma. Asma bagitau Mama...

Terima Kasih untuk semuaaa !! ♥♥



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...