14 August 2014

Susun Atur : Periuk Belanga

Kuali tu.. aku panggil belanga. rasanya orang utara ja panggil macam tu. err.. ye ke? 

Sebelum ni.. periuk belanga aku, aku sangkut je kat tingkap.. tapi lelama.. jadi tak best.. sebab berminyak. hasil dari tumis menumis tu. dapurkan kat bawah tu..

hehe! tak kemas kan ? epat kotor jugak. 


Pastu.. aku dapat wahyu . kali ni nak simpan periuk belanga ni. tak nak bagi nampak. 

aku susun macam ni lah. susunan periuk tu.. aku perati kat kedai periuk masa kat Langkawi aritu. gantung belanga macam tu.. aku perati kat group Susun Atur kat FB. heeee ! 
Sebenarnya.. sebelum periuk belanga ditempatkan disini.. tempat ni , tempat letak gula kopi bagai.. lelama rasa macam tak best pulak.. so.. kita kasi tukarrr lahh !

hehehe ! tauuuu.. tauuu ! nampak serabai kan ? label pon tak kemas.. ni bukan apa.. print label tak cukp.. okkkk.. nanti aku buat label baru k.. heeee ! 
Rumah aku ni jenis flat kos rendah. Aku tak buat lagi kitchen kabinet yang cantek menarik tu.. aku guna macam ni je dulu.. Mudah mudahan murah rezeki. boleh buat kitchen kabinet lawo - lawoo ! Ada yang buat instalment kan? Tapi.. Mie tak suka berhutang. Ada duit..beli.. tak de duit.. tengokkk saje lahhh ! ( Takk termasuk beli rumah dengan beli kereta yea.. takkan nak beli rumah dengan kereta nak kena bayo cash kottt.. )

Mie selalu pesan kat aku. 

"Kita hidup, ukur baju kat badan sendiri. "

Yeaaa ! baeklahh ! 


ok, bye ! =)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...