03 August 2015

Selamat Bertunang, Dina !

walaupon dah lama tinggal zaman persekolahan, aku masih rapat dengan bff zaman sekolah. sampai sekarang lah bzz nyer.. siap ada nama Shidiziwa lagi.. maintain sampai sekarang uols..

tetiba Dina bagitau dia nak bertunang !! wahhh ! happy nyaa weolss ! Alhamdullillah! happy gila macam aku pulak nak bertunang ! kahkah !

Shidiziwa ni ada 4 orang. aku, Dina, Azirah & Wan . Aku & Wan ja dh kawen. lagi 2 belum lagi.. so, bila Dina cakap dia nak tunang.. kami sangat excited dan terus decide nak pakai sedondon! maka.. pencarian baju pon bermula.. kitorang tak nak buat yang rumit-rumit. beli yang ready made jek. sonang. so, decide pakai dress Calaqisya . colour pon pilih bila pegi kedai tu. berdasarkan size yang ada. haha ! lantak kan je la..janji sedondon la kitorang ber 3 sebagai dayang-dayang kononnya..

Masa hari berlansung,. kami bertiga memang pegi rumah Dina seawal mungkin. sebab dah janji nak bawak pegi make up. bila hari bersejarah macam ni la.. khidmat bff diperlukan. alahh.. aku dah kawen kan.. so.. dah paham dahh... kihkih !

penat ? tak penat pon. susah ? tak susah pon.. enjoy jekk.. hihi

Sebelum pegi make up.. kami breakfast duluu! Dina make up kat kedai jek. tak panggil mak andam datang rumah. lagi pon tempat nak make up tu dekat gila.. 2 menet sampai la.. hihi

tema untuk dayang-dayang, biru + kelabu
taraaa ! petunang udoh siappp ! 
Balik dari make up tunggu tak lama sangat.. rombongan lelaki pon sampai.. dan bermula lah sesi menyunting bunga di taman :P dan sesi menyarung cincin. 

Alhamdulillah.. dah bergelar tunangan orang dah Dina ! Tahniahhh ! Tahniahh ! 

suasana di rumah Dina selesai sesi menyarung cincin.
Petunang dan dayang-dayang. haha ! dayang-dayang ni kuat bergadoh asal jumpak ja bergadoh. paling gengtster skali, hat paling kanan tu.. nampak pon tau dia gengster :P 

sesi makan sirih
Kebanyakan orang dah balik masa ni. sebok la diorang ni nak rasa sirih junjung nak makan sireh katanya.. aku setakat try-try cam mana nak lipat ja la.. nak makan au tak mau.. sebab aku memang dah penah makan dulu.. Tok aku jenis pemakan sirih pinang ni. aku pon dah tau tahap kepedasan dia macam mana. Sekali si Ajie dengan Wan ni bersungguh nauuu nak makan.. siap bubuh gambir, kapur.. haa.. skali makan... hambik kauuu! pedasss ! aku tolong gelak ja... gigih sangat nak amek berkat katanya... 



Selamat Bertunang Dina..


**Gambar tunangann Dina memang tak teringat nak snap. HAHA ! tunggu je la nanti dah sah jadi suami isteri. aku cerita jugakk kat sini.. :)



ok, bye ! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...