01 May 2011

Char Koey Teow Sg. Dua, Seberang Perai Utara , Pulau Pinang

Char Koey Teow !! sangat sinonim dengan negeri Pulau Pinang kan ? Bagi sesapa yang mai Penang tak pekena Char Koey Teow memang rugi la.. kehkeh ! aku sebenaanya macam banyak kali gak duk dalam golongan rugi tu.. haha ! sebab? aku selalu balik kampuang naek bas.. x daq kheja la aku nak mintak dreba bas tu benti kan aku kat Sg. Dua tu semata-mata sebab aku.. haha !! ekceli aku penah makan kat sini masa taun lepas.. tapi aku ni sengal nak mampuih.. p order makanan len.. hampeh aku ni.. huhu !! ok.. kebetulan disebabkan aku ni 'bebai' kat abah aku (bebai - merajuk) sebab memula abah aku kata tak jadi mai amek aku..pastu malam tu memang aku teriak(nangis) sampai bengkak mata kat incit tunang.. dok habaq nak balikk!! nak balikk!! dia boleh dengaq ja la.. nak tolong tak boleh.. cehhh !! incit tunang main kotoq.. p sms mak aku habaq aku teriak tak sangga la.. (menangis susah nak berhenti) aku pon ada dok sms bebai kat mak aku.. mak aku foward sms aku tu kat abah aku.. pukul 1 pagi abah aku terus ajak adeq2 aku teman dia mai Semenyih amek aku.. hahaha !! yesss !! aku taw.. abah memang sayang aku.. walaupon dia tak cakap.. hihi!! sampai pagi Sabtu 8.30am kat umah aku.. dia tidoq sat.. dalam pukul 1.30pm macam tu abah dah ajak kami suma gerak balek Pegheleh.. peerghhh !! hebat la abah ! dalam dok sakit kaki tuuu.. kalau aku sure aku tidoq lagi waktu tu.. hihi !!

 so masa on the way balek ke Pegheleh tu la kami singgah makan char koey teow ni.. Alaa.. kedai ni pon sebelah haiway PLUS tu... kalau dari Kolumpo.. sebelom tol Sungai Dua.. ada susur ke Sg Dua,Kepala Batas.. amek situ ja.. dalam 1 km setengah dah nampak dah... kedai dia sebelah kiri.. dekat dengan kedai mee udang.. seyes keta memang banyak malam tu.. yea la.. cuti kan? nak parking mai kedai ni pon susah..   
ok..  ni kedai dia.. "Sg.Dua Char Koey Teow - Telur Dibasuh"
setibanya kami.. dah ramai orang.. tapi still ada tempat duduk lagi la.. naseb bek.. lepas kami dekat2 nak habeh makan.. kedai penuh gila.. siap ada yang tak dapat duduk.. tapi sabaq tunggu.. char koey teow punya pasai... huhuhu!!

order
setibanya kami


see ramai kan ?? kan ?? 
lagi...

nak taw harga.. boley rujuk :)

cabai jeruk.. bagi aku.. makan dengan cabai ni lagi sedap.. nyummy !!

minuman yg kami order :P

 ada dua saiz pinggan.. bagi yang nak makan sket.. order la pinggan kecik.. yang nak makan banyak tu.. order pinggan besaq.. pinggan kecik pon kenyang.. ni kan plak yg besaq.. jangan risau pasai udang.. udang aku dapat 4 ekoq.. baekkk !! punya.. huhuhu!!

pinggan besaq

pinggan kecik

disaat asyik... 


selesai..
pic ni bukak saja menunjukkan abah aku kekenyangan.. malahan silaa tgk awek yg berdiri kat blakang tu.. depa suma ngah tggu meja.. huhu!! sanggup tuuu tungguuu... 


kesimpulannya.. adeq aku yang darjah 5 kata " Bah,char koey teow kat sini lagi sedap dari Kangaqq.. "
 abah aku gelak ja.. huhu !! maybe nanti lau ada rezki mai makan lagi... 
memang sempoi lahhhh !! 

sekian .. 


(^_^)v
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...