05 February 2013

Dari Perlis ke Kedah ke Penang


Assalamualaikum






Ini adalah sambungan dari SINI

Pagi Sabtu kitorang lepak rumah  jek. pukul 1 tengah hari baru la bertolak ke Penang. hukhuk ! sebenarnya cam tak puas lagi dok umah.. tapi tak pelah dah janji nak jumpa Anis (Adik ipar ) dan ke Penang. melawat wife kawan kitorang. :)

co pilot mesti lah berposing bagai.. walaupon dalam kete.. kakakak ! 
 Destinasi pertama.. kitorang nak jumpa Anis kat Amanjaya Mall Sungai Petani. Aku tak pernah pon sampai situ. Berdasarkan apa yang dia cakap tu.. kitorang harunggg jek.. die hanya sms..

"exit tol Sungai Petani Utara,Amanjaya Mall sebelahhh je exit tuuu.." 

okay.. tak nak pikir banyakkk.. terus je ikut apa yang dia sms tu..

kat Perlis lagi masa ni
Alhamdulillah.. kami sampai tanpa menggunakan GPS. yeay ! *clap2 !! lagi pon kitorang memang takde GPS. hihi ! sampai sana.. mak aii ! ramai nya orangg !! maybe sebab ari ni ari Sabtu la kot.. Si Anis pulak tengah tengok wayang.. kitorang sampai dalam pukul 2.30pm.. pusing cari parking pon dekat setengah jam !! punye la padat.. payah gila mall parking tak banyak..Pukul 3pm jejak kaki ke dalam mall.. Anis tak habis lagi tengok wayang. ookay.. kitorang pusing-pusing tengok mall ni. biasa jek.. takde menda yang special.. nampak watson, masuk je la.. beli bedak aku yang dah nak habis tu... then g tempat bowling..bapak ramai oranggg ! memang full.. pusing-pusing tengok fashion show pengantin..kebetulan ade expo pengantin..pastu  tengok audition tiru gaya P.Ramlee (kalau tak salah) nampak la Rosyam Nor. Botak kepala die. Macam watak Castelo. hehe !

Dekat pukul 4 baru Anis habis tengok wayang.. Kuar je hall.. terus call Incit Somi.. kebetulan kitorang memang kat luar hall tu.. wahhh !! bukan main berseri lagi muka.. happy sangat nampak gaya nyer.... Yea lah.. die cakap tak de sape datang jenguk die kat sini. So, die sangat happy la bila kitorang satu-satunya adek beradik yang datang jenguk die kat situ. hahah ! Semua ni tak plan pon. semua ni bermula bila si Anis ni mintak aku pos kan Rumpai Laut untuk die.. Alang-alang aku balik kampung.. baik kitorang yang singgah bagi by hand je kan.. bole jugak melawat Anis. Masa dalam twit tu bukan main happy lagi.. tu tak jumpe lagi tu.. hahaha ! Lepas jumpa Incit Somi terus ajak makan.. yea la.. dah pukul 4.. kitorang makan  pagi masa pukul 10 pg tadik.. maunye tak lapar... memang aku cari nasi la.. takdenye nak makan ringan-ringannye... Laparr.. lapar..lapar... naseb bek tak telan orang jekk.. muakakaka !


nampak kan muka happy tu ? haha ! 
 Dulu masa aku mula-mula jumpa Anis.. aku tekejutt ! Muka dia sebijikkk dengan Incit Somi.. Korang tengok macammana pulak ? :)

sama kan ?? :)
Aku order nasi goreng amenda ntah,, herm,.. tak sodap mana.. tapi boleh la buat hilang lapar.. pastu aku order Banana Split ni.. maniss.. tapi pisang tu macam kelat sikit. Incit Somi cakap tak kelat pulak.. haish ! deria rasa aku yang problem ke ???  

nampak sedap kan ?? 

Lepas makan, kitorang antar Anis balik rumah.. dapat la tau jugak UITM Merbok ni kat mana.. pergh ! memang hutan pon.. rumah dia tak jauh dari UITM. Rumah teres. kalau aku.. aku panggil Rumah Murah. kalau tengok kawasan tu.. dengan kedainya jauh.. mahal la untuk sewa RM400.. huhu ! hutan kot.. Masa hantar.. muka pon berseri gila.. syiok orang datang melawat. hahah ! Anis.. Anis...

Kitorang teruskan perjalanan ke destinasi seterusnya.. Penang.. Perghh ! bukan men lagi buat road tour. kakaka ! Sampaikan Kak Ipar aku tego la dalam FB (Sebab aku dok check in ;) ) hahah ! semua ni tak dirancang.. Masa kitorang nak balik Perlis ari Khamis tu la.. dah aku check in bagai.. wife membe kitorang, Nisa sms ajak datang rumah. Aku cakap aku ikut je Incit Somi.. kalau Isa call. rasanya lagi  kuat kot untuk kami ke sana.. kalau aku jek yang cakap.. mesti Incit Somi tak layan... kihkihkih ! masa tu siap cakap..

"Bilik  hampa dah siap " 

kakakak ! aku pon tak sure samada Incit Somi nak tido ke tak.. cita kat Incit Somi.. dia cuma cakap

"Tengok la dulu " . 

Aku sms Nisa balik..

"Kalau Isa yang ajak, lagi kuat ni kami tidoq sana." 

haha ! lepas tu.. memang sah la Isa call ! Incit Somi still tak bagi kata putus...

Saja aku ajak Incit Somi ke Penang ikut Kepala Batas. best jugak.. boleh tengok tempat orang.. (Alaaa.aku terlupa nak snap) Masa tu kalau tak salah dah dekat pukul 6 kot.. aku terlupaaa.. Anis cakap.. waktu macam ni jammed.. aku pikir.. kalau dah jammed kat jambatan.. baik baik feri, yea la. atleast x buang minyak.. keta stop kan.. tapi Isa pulak cakap JANGAN! Isa suh kami naik jambatan jek. Aku okay jek.. memane pon okay sebab bukannya aku drive ! kakakaka !

Butterworth

Tol sebelum naik jambatan, RM7 untuk pergi balik

Jambatan Pulau Pinang :)




Isa suruh kitorang tunggu dia kat Shell dekat-dekat dengan rumah dia. Pergh ! naseb la aku ni kira macam GPS jugak.. (Pasan.. Kelantan failed lagik.. huhu ! ) Alhamdulillah senang jek kitorang jumpak Shell tu.. tunggu dalam 10 minit macam tu.. Isa datang 'amek' kitorang. Dia cakap dia tengah repair kereta kakak dia. So, mintak tolong kitorang tunggu dia kat tempat dia repair tu.. kitorang okay ajekk.. Lepas orang azan Maghrib.. kitorang gerak ke rumah Isa.

Sampai kat bawah rumah Isa.. Masa tu seyes tak sure nak tido sane ke tak. Tengok Incit Somi dah kendong  beg baju kitorang.. haha ! sahhh ! memang tido sini.. kakaka ! Masuk ja rumah.. terus bau wangi.. heheh ! aromaterapi.. terus teringat rumah.. sebab bau sama dengan kat rumah.. hukhuk ! Lepak kejap depan tv.. minum-minum.. Nisa jamu jeruk pulak.. haaa.. aku memang takkk makan la.. sebab aku ni batuk.. kalau batuk.. bunyi macam batuk kering tuhhh... *sorry and thanks Nis :) sembang-sembang ternampak la frame Allah Muhammad + Ayat Qursi yang tergantung. Terus tego..

"macam kenalll jekkk " 

haha ! Isa cakap..

" Sebab hampa nak mai la aku gantung.. aku baru ja gantung.. " 

hahaha ! so sweet Isa.. :) Isa cakap kitorang makan luar malam tu. Dia cakap nak bawak g makan ikan bakaq. Okay lah. Sebab aku pon cakap. aku kurang makan kari ni.. Incit Somi pon sama. haha ! aku tak taw la dia ikut citarasa kitorang ka.. or dia memang plan.. sebab dia cakap

" memang aku tak mau bawak hampa makan nasi kandaq pon.. " 

Lagi satu kalau Isa tak nak keluar malam tu.. Aku dah cakap kat Incit Somi ajak Isa makan luar. Kesian kat Nisa tu. nanti penat, dah la perut dah besaqqq.. kihkihkih !

Malam tu.. kalau nak diikutkan aku.. memang aku malassss gila la nak mandi sebelom keluar.. tapi dah kena paksa dengan Incit Somi.. memang aku gagahkan diri untuk mandi sebelom keluar. hehehe ! (bunyi macam terok ja kan ? hahah ) punya lama kami bersiap dalam bilik. bukan bersiap jek.. dak bergusti bagai sebab dok pilih seluar aku. aku berkeras nak pakai palazo. mati-matian dia tak bagi. nak jugakkk aku pakai jeans.. Kebetulan jeans aku basah sikit. Buat muka kesian mintak simpati sebab jeans basah pon tak berjaya.. :( Die cakap aku pakai nampak selekeh. cett ! rugi aku beli tawww ! T_T Buka je pintu bilik.. dah nampak Isa & Nisa dah ready. hehe ! buat malu je.. dah la aku yang mandi dulu.. Pastu aku pulak lambat kuar  ! kakakakaka !

Isa bawak kitorang makan kat Hammer Bay. Hammer Bay ni dalam kawasan Queensbay jugakk.. *betul ke tak aku spelling tu ? Wahhhh ! meriah habaq anggg ! kikikikiki ! Tengok ikan.. ikan pon hampir nak habiss !!! tuuudia penangannn oghang Penangg.. maybe penangan cuti jugak kot kan ? :) Order pukul 9. pukul 11 baru dapat makanan.. Hikmah disebalik tu... Kitorang sembang panjang. banyak isu kuar. kakakakak !
Nampak tak cahaya kat belakang tu ? Tu cahaya lampu kereta taww.. dah malam pon jammed .. wohooo !! 

see ..


tudiaaa 
hohoho !!



Ikan hampir habisss !

aku biarkan depa jek yang pilih.. tak mau masuk campoqq ! 

Aku nakkkk sangat makan udang ni.. besaq kottt.. makan sodapp nihh.. tapi pikir-pikir tak baik pentingkan diri, aku redha.. -_-" (Incit Somi alergik udang.. Isa & Nisa macam tak berminat) 
Aku rasa part kelakar.. adalah lepas makanan sampai.. terus senyap meja kitorang. masing-masing sedap menikmati makanana.. kehkehkeh ! tapi ada la sembang-sembang jugak, tapi tak serancak tadi la.. kikiki !

Jeng ! jeng ! ini  makanan kitorang :) aku tak bekenan ikan stim tu jek. bagi aku.. hanyir amat ! 
Eh ! bercerita bukan men panjang.. tak tunjuk ponn Isa dengan Nisa kan ? tadi nampak Isa dari tepi ja kan ? Nisa pulak nampak belakang ja. jodoh betoi depa ni. Nama pon dekat-dekat. kikikiki ! ni haa diorang... :)

Isa rancak bercerita.. 

nampak sangat muka bosan si Nisa. haha ! 
Lepas makan. Isa bawak ronda-ronda kat Queensbay dengan Padang Kota Lama. esok Thaipusam. wahh ! bukan men busy lagi kaum India. Kat atas jalan pon dah ade tokong besaqq punya ..

Ada jugak cadangan nak p Bukit Bendera.. tapi disebabkan Thaipusam.. Isa cakap ramai orang kat atas tu.. So, logik jugak kitorang tak g.last-last teringat si Najib. Baru dapat baby.. so, okay jugak kalau pegi melawat baby baru dia.. tapi yang tu.. nanti aku cita. :)

Masa kat Padang Kota Lama.. kitorang singgah kedai buah. Aku dah ngantok sangat + kenyang sangat. Aku dah malas nak kuar keta. hahaha ! so, diorang bertiga je la pegi. Nisa cakap. sejak die pregnant.. Isa asek mengidam nak makan buah dari uncle lori tu. walaupon dalam peti ais diorang dh penuh buah ! hahaha ! penangan baby.. syiok nyaaa !! bila la aku pulak.. -_-"

Sampai rumah, arghh ! aku dah ngantok gilosss ! terus cuci muka.. dan.. zzzz ! Incit Somi dan Isa rancak bersembang. Pukul 2am baru tido kata Incit Somi.. Lantak hampa... Den dah mengantok sangat.. Nisa pon aku dah tak nampak dah.... tido la tuuu.. kakakak !







Tatatititutu~~





(^_^)v
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...