24 March 2013

Aku Jumpa Fynn Jamal & Juna !!!!!

Sejak Kok Ping balik Mesia.. Aku selalu stalk instagram dia. Tapi tengok melalui FB personal dia la sebab aku tak daq instagram.. wuwuuu !!!

Ahad. 24 / Mac / 2013 :

Tetiba dapat whatssapp dari Wan.. dia post dalam group.

Wan : Fynn ada kat Alamanda, weh ! 
Aku : Okay. Aku siap ! 

Aku terus lompat-lompat ajak Incit Somi siap-siap g Alamanda. Masa tu hujan lebat gilaaa !

Aku terus siap ! mandi semua siap dalam masa 5 minit.

Incit Somi cakap " 1st time B siap capat.... "

Aku gelak.. sambil suruh dia cepat-cepat siap.. takot Kak Ping dah balik. Kempunan aku !

Nak bawak DSLR.. tapi aku takot kecewa. takot tak jumpa.. So, aku bergantung arap kat camera handphone jek..

Kuar rumah.. Masya Allah ! lebat gila hujan ! sampai tak nampak jalan !



Tapi aku cakap jugak kat Incit Somi.. "Cepat laaa.. nanti tak dapat jumpa Junaaa ! "

Masa tu aku menggigil. berdoa dalam hati " Ya Allah, kalau jodoh aku. Temukan aku dengan Junaa.. "

Sungguh ! kami sampai Alamanda.

Lepas parking.. tangan aku sejuk..menggigil.. Terus masuk Alamanda. Aku terus menuju. Sampaikan incit Somi tertinggal kat belakang.. Aku terus menuju ke Johnys yang dimaksudkan. Tapi dalam masa yang sama, mata aku liar tengok sekeliling..

Mata terus terhenti kat Elianto ! Ya Allahhh !! aku nampak Mak Mertua Kok Pin. Dengan biras Kok Ping.. Atita tolak stroller Copi !! Mak Mertua Kok Pin tolak stroller Juna. Nampak la bantal busuk Juna. Besau-besau bantal tu nama JUNA. Tapi Juna takde. Tengok dulu dari jauh.. tetibe diorang anak beranak g kedai cookies depan Elianto tu.. Sumpah aku telupa. Aku follow belakang. Gabra.

Aku pergi kat Incit Somi."Patot ke, B tego diorang eh ? Tanya Kak Ping kat mana ? "
Incit Somi cuma cakap " Entah.. "

Huhh ! tak membantu langsung !

Dalam keadaan menggigil.. Tangan sejuk...

Aku tego Mak Mertua Kok Ping..

"Assalamualaikum , Aunty.. (sambil hulur salam, tangan menggigil.sejuk. waktu ni terasa bodoh amat sebab dah sah-sah diorang tak kenal aku..) Kak Fynn kat manaa.. "

"Eh, nak jumpa Pin eh... Pin dekat Pandora tu asanya.. tadi ada dengan kitorang.. "

Pastu Atita ke depan siket.. tolak stroller Copi.

Terus aku senyum kat Atita.. Pastu tunduk kat Copi..

"Hye Copiii !! " sambil usap-usap kaki Copi yang gebu gebassss tu...

Pada masa yang sama Ayah Mertua kak Pin pon datang dengan adik ipar Kak Pin yang last tu. Mak Mertua Kak Pin tanya Ayah nye pulak..

"Pin mana Pin... "

Pastu Ayah Mertua Kak Pin pusing.. tolong cari kan.. sambil angkat seluar. aku ingat yang tu.. sebab macam kelakar. hehe ! Adik Ipar Kak Pin pon sama.. tolong carikan..

Pastu diorang semua cakap.. "Pin ada kat belakang Pandora tu rasanya.. "

aku jawab : 'oo.. Thank You , Aunty.. nak amek gambar Copi kejap..

Ayah Mertua Kak Pin : Aiii ? Copi pon kenalll ???
Aku : Mesti la kenal .. Hari-hari tengok instagram Kak Pin.. hehe !




Masa tu.. nak sangat amek gambar dengan Atita dengan Copi sekali.. nak ada bukti kan.. aku jumpa diorang sekali.. tapi rasa maluuuu sangatt ! rasa macam orang bodohhh sangat.. yea la.. beria-ia... aku ni diorang tak kenal ponnn !

Lepas amek gambar Copi.. terus mintak diri. Salam diorang. Seyes.. peramah gila ! Ayah Mertua Kak Pin sempat jugak la sembang dengan Incit Somi. sembang ala kadar bagitau Kak Pin balik sini 10 hari.. :)

Aku terus ajak Incit Somi. Teruss g dekat-dekat Pandora tu..

Terusssss !!

Tangan menggigil. Asa sebak.. Tangan aku sejukkkk..

Terus block Kak Pin dengan somi dia.. dengannn... JUNAAAA !!

"Kak Fynn.........."

Husband dia terus cuit Kak Pin yang macam terpinga-pinga..

Terus aku salam Kak Pin. Salam.. Pastu dia peluk. Macam aku ni dia kenal lama.

Padahal.. nama aku pon dia tak taw..(masa ni aku tak rasa aku jadi macam orang bodoh)

"Yea... ni Junaaa... "

Dia suakan aku Juna. Untuk aku dukung.. Waaaaaa ! Nak nangisssss !!!! :'(

Aku dukong Juna.. Juna wangiiii ! Juna bayi yang besar. Rangka besar. isi pejal. putih melepakkk . Rambut dia wangi. sama macam rambut Kak Pin.. Juna baikk jek.. Maybe dah ramai gila dukong Juna.. So, dia dah biasa..  :)

Masa amek gambar.. Kak Pin memang sengal.. Die boleh terlompat-lompat agah Juna bagi Juna gelak masa amek gambar.. Somi Kak Pin pon sama.. Sporting. Memang patot Juna ceria jek.. :)


Aku : Kitorang berkejaran dalam hujan datang Alamanda sebab nak jumpa Akak.
Kak Pin : La.. kesiannya.. Duk mana.. (muka lain macam,ketat tetibe. maybe terharu.. ntahhh...*perasan dia nak terharu kat aku )
Aku : Semenyih.Takot tak sempat jumpa. .
Kak Pin : Semalam Akak kat Nilai...
Aku : Yea Kak.. dari Jumaat kan.. Nak pegi tapi masa tu baru balik keja.. tengok insta akak
Kak Pin : Macam ni la Kak Pin.. Sempoi ja.. (sambil lompat2 macam kanak-kanak ribena, naseb bek comel kak oi ! )

Aku : Saya selalu baca blog akak.. semalam pon baca..
Kak Pin : Alaaa.. malu laaa... (buat muka comel)Akak datang dengan family ni..

Aku : Yea kak.. saya tanya diorang tadi akak kat sini.. K lah kak.. terima kasih kak..(sebab nampak dia rushing)

Kak Pin : Terima Kasih banyak.. (salam peluk lagi macam orang dah lama kenal. air mata aku yang nak meleleh. tangan still sejuk)

Aku : Terima Kasih juga Kak Pin...



Masa aku nak bagi Juna kat Kak Pin.. Kak Pin sempat lagi terlompat-lompat agah si Juna. memang nampak live Juna gelak besarr disitu.. Selama ni tengok kat Youtube jek.. :) hati ni sangat laa tersentuh tengok Junaa... :')

Terus berpisah, Terus nangis.... terharu...
Akhirnya dapat jugak jumpa Kak Pin sekeluarga, Sekali dengan Copi.

Aiyebiu Kak Pin !

Aiyebiu Incit Somi. Incit Somi bersusah payah mencilok untuk cepat sampai Alamanda.

Tak tau macam mana boleh sayang strangers macam Kak Pin dengan Juna..

hakikatnya Kak Pin tak kenal aku ponnnn... Heeee ! Apatah lagi Juna nak kenal aku. kahkah !


Pengalaman Yang Terindah... :')






**Nyesal tak bawak DSLR. Maybe next time. Aku sanggup g berkejaran macam ni lagi Kak Pin oi !


Lepas tu ada rezeki lagi jumpa Kok Ping  
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...