20 October 2015

Ayaq Asam Kata Kauuuu

Aku ni kalau nak dikategori pandai masak.. memang jauhh sekali lahh !
asalkan boleh makan je konsep nyer.. p market,(pasar orang key el kata) ikan temenung RM4 sekilo !

WOWWW !

ikan pon dok elok lagi mata tak pakai kontek lens. ( mata tak merah )
isi pejal lagi..

BELI lahhh !

eh sebenarnyaa... istilah dia..

TERRRRbeli.. kahkah !

berbaloi kot aku terrr beli tu.. murah gila.. niat asal pegi market kali ni nak beli ayam dengan sayoq ja.. sekali ada ikan murah.. rembat 2 kilo ! kahkah !

nak rembat banyak takut ikan tu rosak dalam simpanan jek.. peti ais umah aku kecik jek..

Dah beli ikan temenung, aku buat laksa separuh. separuh lagi aku simpan buat goreng-goreng, bakar-bakar..

kali ni nak try bakar. alahh bakar guna pemanggang ajaib jek. celah mana nak buat bara api nihh.. pastu buat la air asam habuan nak cicah..

kalau tengok resipi, orang suh picit-picit je cili tuh..

aku takkk..

terlebih rajin.. aku tumbuk dulu cili tu.. bukan apa.. bila tumbuk.. baru la terasa bahangnyaaa ! rasa lebih pedas la dari picit-picit je kan..

hurm... sekalikkk ! pijar le tangan aku.. dan segala tempat yang cili tadi merecik... pakai tshirt lengan pendek jek, (opkos lah.. kat rumah je kott ) habis lengan kiri kanan merah aku dok menggaruk. nyesal pon ade.. tapi mana boleh nak menyesal.. nak makan sedap.. kena bekorban.. kahkah ! korban sangatt !

Ni ayaq asam aku sebagai pencicah iakn temenung bakaq. tomato tak dop.. buat dengan apa yang ada jek.. ohh ! jangan tanya aku resipi. aku tak layak untuk tu.. sebab aku pon google ! hahaha ! 
bagaimana nak settle masalah pijor ni eh ? ada suggest pakai sarung tangan.. aku malas nauu nak pakai.. leceh.. ade cara lain tak ??




ok, bye ! =)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...