13 September 2017

Bela Kucing, Buat Kita Tak Boleh Mengandung?

"Shela banyak bela kucing kan? Orang kata, kalau bela kucing, susah nak mengandung!"

Haihhh! 

Aku ni dah kawen 6 taon. Dan baru setaon bela kucing. Yang 5 taon aku tak mengandung dan tak bela kucing, macam mana cita tu? 

Aduhai.. 

Manusia, bila pemikiran sempit, memang suka bagi ayat macam tu. Tolong la berpikiran positif. Ikut logik la. 

Takkan dah kawen lama tak mau anak? 
Takkan la kita usaha makan ubat,jumpa doktor, pergi berubat, kita nak heboh kat orang?

Kita ni manusia. Kita memang pandai merancang. Tapi siapa yang menentukan? Kenapa kita nak kena ambik 'kerja' tuhan ni? Dah dia plan aku tak layak lagi ada anak.. 

Hang nangis air mata darah pon, tetap la tak ada.

Kalau keluar ayat tu untuk buat modal sembang.. 

Please la.. tak ada topik lain ke? 

Aku baru setaon bela kucing. Kadang rasa berterima kasih sebab Allahh gerak kan hati aku untuk bela kucing. Aku menumpang kasih sayang dengan depa. Jaga kesihatan depa, dah macam ada anak. Manja depa macam budak jugak. Cuma depa tak boleh nak bercakap.

ishk... tak kan la hebat sangat kuasa kucing dari kuasa Allah? power gila kucing ni mampu buat aku tak mengandungg..


nanti dah mengandung, lepas tu beranak tak berhenti pulak. masa tu nak cakap kucing jugak ke punca?

tak boleh terima dek akal weh. mengarut semua tu. habis tu yang bertahun-bertahun bela kucing, elok ja dia beranak pinak, macam mana pulak? yang bertahun-tahun TAK bela kucing, tapi tak mengandung tu macam mana?

haihh, tak payah nak amek kerja tuhan.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...