17 September 2017

Underwaterworld , Langkawi

Sehingga entry ni ditaip.. aku dah 4 kali masuk underwaterworld ni. hikhik !

kali pertama opkos la dengan Mie. 


kedua dengan budak bilik aku masa blajar di IKBN Chembong.


ketiga dengan Day & Seli.

abaikan baju sama tema dengan baju masa dengan budak bilik masa aku belajar dulu..baru perasan. hakhak!
keempat dengan keluarga mertua aku

Nak kata aku paling gemok letteww. ni je gambar yang ada masa dengan family mertua sebab tak amek gambar sangat dalam ni guna gopro sebabnya tempat-tempat malap-malap ni gambar gopro tak berapa lawa
So, kalau korang datang nanti.. jangan la ajak aku masuk lagi dah.. kali pertama masuk rasa macam..

'''wahhhh ! luasnyaaaaaaa ! "

kali kedua..

''eh, tak la luas sangat..''

kali ke tiga.

''eh?? dah habisss ???''

Kali ke empat.

"hurmm"

haaaa.. nampakkkk?? so, kalau korang datang nanti..jangan la ajak aku masuk dah.. kesian kat aku.. rasa bosan kott ! walaupon aku memang suka ikan.. tapi kalau dah mengadap benda sama.. aku pon reti bosan weyy ! kalau aku bawak korang pegi sana.. lepas tu.. aku tak nak masuk.. jangan la kesian kat aku. Lagi kesian kalau korang ajak aku masuk weyy !

aku ok ja kalau tunggu luar tu.. alahh.. jangan ok risau lah.. kat depan tu kan banyak kedai .. boleh merayap kejappp ! hehehe ! aku boleh window shopping.. jangan risauuu , k? haha!

macam mana aku nak start ni.. 

aku rojakkan semuaaa sekali boleh kan ? alahh. kalau tak boleh.. aku buat jugak.. takkan nak cerita setiap 1 entry ! dah la tempat yang sama.. kan ?


Harga Tiket Masuk Underwaterworld 
Dewasa RM30
Kanak-kanak RM20

Tiket untuk masuk Underwater World ni pon sama konsep dengan 5D Art Museum ni. Kalau orang Langkawi, tunjuk ic beralamatkan Langkawi. Kalau duduk Langkawi, tapi tak tukar alamat kat ic, tak dikira ya.. rugi tauuu kena bayar full. Untuk kakitangan kerajaan pon dapat diskaun, warga emas pon dapat, askar ke, polis ke, wataniah ke dapat jek. janji tunjuk kad! Ada yang cakap, kalau ic Kedah dapat ke tak. Yang ni aku tak sure. masa nak beli tiket tu korang tryy tanya eh. sebab selama ni aku bawak tak ada terselit orang Kedah. student card? ni pon tak sure. korang tanya je ek.
Aku kurus kan? yea lahhh gambar 2 tahun lepasss 

Bangau pon ada kat sini

Cantik akuarium ni. cermin dia tebal gila. nampak tenang ja tengok ikan dok berenang-renang

Burung pon ada. tapi ni je la ada. kalau nak tengok banyak burung, kena g Taman Burung. Taman Burung pon aku dah pegi. nanti aku cerita next entry ya! 

Singa Laut yang ke sana ke sini. 

Terowong ke hati awak. cewahh ! ni sebenarnya boleh tengok penguin. penguin berenang-renang atas kepala.

Ada lebih dari 1 spesis penguin kat sini

Kalau tiba-tiba lapar, anak-anak ke meragam nak makan. kat tengah-tengah Underwaterworld ni ada kafe. ada a aiskrim, air, jagung macam tu. tapi sekarang dah ada Marrybrown dalam tu. 


Dalam banyak-banyak tempat dalam Underwaterworld ni, tempat ni paling best bagi aku. kenapa? sebab boleh nampak ikan berenang-renang atas kepala,
 
memang sedang elok. masa kitorang pegi, waktu orang bagi makan. seronok la bagi aku. seronok rasa akrab nau manusia dengan haiwan.


Tempat-tempat macam ni aku akui, lebih seronok bawak budak-budak. Aku dengan Mie macam krik-krik la jugak. haha ! boleh je la kalau tak de budak nak masuk. cuma kurang meriah jek. kan kalau ade budak, diorang kan lebih excited tengok haiwan-haiwan macam ni. Tapi untuk aku, rasa la tenang. sebab air kan.. lagi 1 masuk underwaterwolrd ni tak panas. aircond ja. so, kalau dalam plan korang tu, masukkan la slot masuk Underwaterworld ni dalam tengah hari. waktu matahari tengah tegak kat atas kepala tuh. sini panas tau. panas lit lit orang kataa.

kalau nak g Makam Mahsuri, pegi la masa redup sikit. kesian kat budak sebenarnya. diorang kalau buat perangai, terbantut jadual mak bapak. mak bapak dah tau panas tak pe la, tak de nak nangis guling-guling kat lantai kannnn. budak apa tau? buat perangai je la. Sayang tau datang jauh-jauh kalau salah plan.

*fuhhh lega, settle peraman aku selama 2 tahun. hahah!*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...